Thursday, 23 July 2015

Review | Japan Candy Box June 2015

Japan Candy Box June 2015*

The Japan Candy Box is a new monthly subscription box from the same company that ships the Kawaii Box, that I did a review here. They only have one box size where you pay $19.90 a month and you get 8-10 Japanese candies and snacks. The good news is that they have FREE SHIPPING everywhere. So it's an awesome deal. You still have 8 days to subscribe to the next box and you just have to go to their website: Japan Candy Box
Continue reading for a review of each item and a overall review of the service.
~
Japan Candy Box é uma nova caixa de subscrição mensal da mesma companhia que envia a Kawaii Box, também fiz a review dela aqui. Só tem uma caixa de um tamanho que custa $19.90 por mês e recebem 8-10 doces japoneses. As boas notícias é que eles têm portes GRÁTIS para todo o mundo, até para Portugal. Ainda têm 8 dias para subscrever a próxima caixa e só têm de ir ao seu website: Japan Candy Box
Continuem a ler para uma review de cada doce e uma geral do serviço.



Marukawa Fusen Bubble Gum
This is a tiny package with only those four bubblegums. The flavor was super nice (grape I think) but the duration is small.
~
É uma embalagem pequena só com aquelas quatro pastilhas. O sabor é muito bom (uva, acho eu) só que dura pouco tempo.


Meiji Petit Bubblegum
This bubblegum pack also tastes really nice, the flavor is similar to the other one but it also doesn't last very longer. On the back was those three things that you could open and you have some information in Japanese, that I have no idea what it says.
~
Este pacote de pastilhas também sabe muito bem, tem o sabor semelhante ao outro só que também dura pouco tempo. Na parte de trás tinha umas coisinhas que podiam ser abertas e tinha uma informação qualquer em Japonês, mas não faça a mínima ideia o que diz haha.


Meiji Kotsubu Chocolates
I was so disappointed with this one because I've tasted Meiji chocolate before and it's wonderful but this one tastes like cheap chocolate.
~
Fiquei super desapontada com este porque eu já tinha provado chocolate da Meiji e é fantástico, mas este sabe a chocolate barato.


Puccho Mixed Fruit Chewy Candy
& 1/2
This is so weird because it has different textures. In the inside it has this gummy textured candy but the exterior is softer, so when you start chewing it is a bit strange but it tastes so good. One of my favorites.
~
Este é um bocado estranho devido às diferentes texturas. Por dentro tem goma mas por fora tem daqueles doces tipo sugus então quando se começa a mastigar é um bocado estranho, mas sabe tão bem. É um dos meus preferidos.


Yaokin Sour Paper Candy
It's really similar to the ones you usually find everywhere but a bit more chewy than the ones here in Portugal. I really liked it though.
~
É muito semelhante aqueles que se encontram em todo o lado mas um bocado mais duro em relação aos que há em Portugal. Eu gostei bastante.


Pokemon Pikachu Pretzels
Ok, this one is so cute!!! It's like the cookies and cream pocky, but a little more hard, and it tastes really good. Also one of my favorites.
~
Ok, este é tão querido!!! É como o pocky de 'cookies and cream', mas um bocado mais duro, e sabe mesmo bem. Também é um dos meus preferidos.


Lotte Koala March Biscuits
Another cute product and also one of my favorites. These cookies are shaped like little Koalas and they have chocolate inside... yummy
~
Outro produto tão fofo e um dos meus preferidos. Estas bolachas têm o formato de pequenos Koalas e também chocolate por dentro... yummy


Popin' Cokin' Neri Candy Land DIY Kit
This is a cute idea. Basically they give you blocks of candy, like plasticine, and then you can make candy shaped like whatever you want. The thing is, I don't think a lot of people will then eat something that was in your hands and on the table and such. The candy also doesn't taste very good. It's simply fun to make something but that's it.
~
É uma ideia engraçada. Basicamente eles dão blocos de doces, tipo plasticina, e depois podem fazer doces com a forma do que quiserem. O problema é que eu não acho que depois haja muita gente que queria comer algo que esteve nas vossas mãos e na mesa. O doce também não sabe lá muito bem. É simplesmente engraçado fazer qualquer coisa, mas é só isso.


Dorayaki Japanese Hotcake
So, who watches Doraemon probably remembers him always eating these cakes as they were his favorites. I ALWAYS wanted to try them because of the anime of course, but like a year ago I discovered that the inside is actually bean instead of chocolate... so I didn't know if i was gonna like it. Now I tried them and they are not my favorite thing, but they're alright. It's so sweet and the inside a bit sickening. But I am so glad I got to try them, definitely a childhood throwback.
~
Então, quem via o Doraemon provavelmente se lembra que ele estava sempre a comer estes bolos pois eram os seus favoritos. Eu SEMPRE os quis experimentar, por causa do anime claro, mas acerca de um ano eu descobri que o recheio é de facto feijão e não chocolate... então eu não sabia se ia gostar. Agora experimentei-os e não são a minha coisa preferida, mas também não são maus. É super doce e a parte de dentro um bocado enjoativa. Mas estou contente de que os cheguei a experimentar. Definitivamente uma viagem à minha infância.


Kabaya Fish/Frog Gummies
Gummies with three different shapes and flavors. My favorite was the one, that is not in the picture and that had a squishy thing inside. They taste like orange and other citrus.
~
Gomas com diferente formas e sabores. O meu preferido é um que não está na figura com uma coisinha lá dentro. Eles sabem a laranja e outros citrinos.


Overall, I really liked the candy selected for this box. I do have one thing to say about the card that says the name of each candy. It was a bit hard to relate the name to the candy so I think they should start adding pictures next to the name. Also, there are things that I have no idea the flavor or what they're made of, so a little description of the item would be lovely as well.
Remember that if you want to try this box just go to their website clicking here and that the shipping is FREE. So enjoy your candy :p

~
Em geral, eu gostei muito dos doces escolhidos para esta caixa. Tenho é uma coisa a dizer acerca do cartão que diz o nome de cada doce. Foi um bocado difícil relacionar o nome com o doce em si por isso acho que eles deviam começar a adicionar fotografias ao pé do nome. Também houve uns doces que eu não faço a mínima ideia do sabor ou do que é feito, então uma pequena descrição era excelente.
Lembrem-se que se quiserem subscrever é só irem ao seu website clicando aqui e o envio, até para Portugal, é GRÁTIS. Então aproveitem os vossos doces :p

12 comentários:

  1. very nice items:)
    kisses from Poland!

    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Que fofinhos! Os pockys do pikachu deixaram-me derretida!

    Marta Rodrigues, Majestic

    ReplyDelete
  3. Ohh, adoro a ideia! Tenho imensa curiosidade em experimentar este tipo de coisas.
    millions-of-diamonds.blogspot.pt

    ReplyDelete
  4. Parece ser tudo tão delicioso !
    xoxo,

    atwednesdaysiwearpink.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Sempre quis experimentar doces japoneses e adorei a ideia desta box, para não falar que me deixou com água na boca .
    As fotos ficaram mesmo bonitas !!

    beijinho ❤
    www.watermelonclouds.tk

    ReplyDelete
  6. Que coisas tão engraçadas! Quero! :p
    xoxo, Ana

    The Insomniac Owl Blog

    ReplyDelete
  7. Wow that box is such a cute idea!
    And I love japanese candy so there's a good chance I might subscribe to this hehehe :)
    Thank you for sharing!

    Micky♡
    http://princessfromjupiter.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Ainda ontem estive a ver doces japoneses e fiquei super curiosa :D não sei se experimentava, os doces são todos tão estranhos ahaha

    http://the-morning-sunshine.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  9. Wow they are so cute! I need to try them asap haha, Thanks for sharing:) Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    kisses

    http://www.theclosetelf.com/

    ReplyDelete
  10. That box looks really cute :)

    colorfulcraziness.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. ♡ So cute

    Follow me on GFC, I always follow back.

    WWW.HEKYMA.COM

    ReplyDelete

Thank you for your comment!
If you have a question, I will answer it on your blog or, if you don't have one, come back later for an answer.